Oceńcie czy zamieściłem odpowiednie statystyki.
System, system, system.......
Aby wszystko było sprawiedliwie, równo, prosto, ale dawało dużo możliwości. Niemożliwe. Siłą rzeczy nie możemy odwzorować naszego świata dokładnie i wspaniale, bo zwyczajnie nie starczy nam kostek na rzucanie za kwanty, atomy, cząsteczki etc. Potrzebne jest uproszczenie, najlepiej takie, które nie skrzywdzi żadnego gracza. Z uwagi na te właśnie mankamenty świata zdecydowałem że najpierw zajmę się uczniami, a później zmienię ten system na rzecz Hagrida i Snape'a(kto to jest?
).
Tak więc: zdecydowałem się na użycie k20-tek. Dzięki temu mogę wykonywać wiele rzutów naraz, przy jednoczesnym zachowaniu dużej rozbieżności w statystykach. Średnim wynikiem na takich kostkach jest 11.
Więc: Wasze statystyki mogą przyjąć wartość od 1-20, gdzie 11 jest przeciętnością.
Statystyki:
-Percepcja(ogólnie czułość zmysłów, przydatne podczas przeszukiwania, poszukiwania, czas reakcji itd.)[Perc.]
-Wiedza(książkowa, ważenie eliksirów, rośliny)[Wi]
-Siła(zwykła brutalna siła, innymi słowy: jak dużą dziurę w ścianie robisz)[S]
-Zręczność(szybokość, zwinność, sztuki walki, uniki-technika ruchu)[Zr.]
-Wytrzymałość(jak nisko zegniesz się gdy Crabbe uderzy cię w brzuch?)[Wt]
-Siła Woli(przełamywanie własnych słabości, wymiotów, uspokajanie oddechu, rzucanie zaklęć poza walką)[Sw]
-Czary ofensywne(czary mające kogoś zranić, zakładam że można rzucić je niewerbalnie)[Cz.of./zak.]
-Czary defensywne(czary zbijająca, negujące czary przeciwników zanim dosięgną celu, a także tarcze, zaklęcia antymugolskie etc.)[Cz.def./zak.def.]
-Czary wywołujące konkretny efekt(nie raniące przeciwnika, nie odpychające np. Expelliarmus, Konfundus etc.)[Cz./zak.}
Możecie rozdysponować 125 punktów, za każde 2 możecie wykupić mały bonusik(+3) do wybranej statystyki w ramach wykonywania jakiejś wyjątkowej akcji( np. +3 do zręczności gdy biega wśród wyskiej trawy.)
Bycie animagiem kosztuje 8 punktów(zmiana w jedno zwierzątko)
metamofomagiem kosztuje 6 punktów(dowolna zmiana swojego ludzkiego wyglądu) powiązane jest z siłą woli
legilimencja i oklumencja kosztują(zestaw, nie można kupić osobno) 12 punktów minus klasa w której jesteś(wydobywanie uczuć i wspomnień od drugiego człowieka) powiązane z siłą woli
Wykonywanie testu: rzucam kością dwudziestościenną i porównuje wynik z waszą statystyką, jeśli macie więcej statystyki, udało wam się wykonać akcję. W innym wypadku nie udało wam się. Dadatkowo czasami można mówić o przebiciu. Jest to różnica o jaką udało wam się wykonać test.
przykład: Ania zamierza przeskoczyć płot, by uciec przed dzikim psem. Jej statystyka "zręczność" wynosi 17. Rzucam kością. Wynik to 2. 2<17 17-2=15 Ani udało się przeskoczyć płot, a jej przebicie wynosi 15.
Walka:
Odbywa się turowa, w każdej turze każdy gracz ma swoją kolejkę.
k10+percepcja=im więcej tym wcześniej atakujesz
przykład:Ania(Perc.18) i Tomek(Perc.12) walczą
Ania 18+6(wynik z kostki)=24, a Tomek 12+7(wynik z kostki)=19
Ania atakuje pierwsza(ma pierwsza kolejkę)
Życie: Każdy gracz ma 3 poziomy zdrowia. Jeśli zostanie zraniony zaklęciem ofensywnym traci jeden poziom. Jeśli straci wszystkie, mdleje i może zostać obudzony przez wyszkoloną pielęgniarkę po jednym dniu(zamiast zabijania).
3 poziom-Zdrowa osoba
2 poziom-gdy spadnie na ten poziom musi wykonać test Sw, jeśli nie zda traci najbliższą kolejkę(w walce)/zostaje odrzucona i wstaje po chwili obolała(poza walką)
1 poziom-postać jest na tyle obolała że nie może atakować zaklęciami(zostaje mu ucieczka lub zak.def.)
0 poziom-mdlejesz, zostaniesz obudzony jutro w skrzydle szpitalnym
w swojej kolejce możesz wykonać dwie akcję(atak zaklęciem ofensywnym, atak konkretnym zaklęciem, bieg, obrona przed zaklęciem które przeciwnik rzuci, unik etc.)
atak zaklęciem= twój rzut k20 minus statystyka zaklęć ofensywnych porównujemy z rzutem przeciwnika minus jego statystyka zaklęć defensywnych(jeśli się bronił), jeśli twój wynik jest wyższy zadajesz punkt obrażeń. Jeśli twój wynik jest niższy lub równy udało mu się obronić. Na tej samej zasadzie robi się uniki. Jeśli przeciwnik się nie broni, wystarczy wykonać rzut na zaklęcie ofensywne,
Decyzja o użyciu czaru defensywnego: Decydujemy o osobie którą chcemy chronić(oczywiście zazwyczaj wybieramy siebie
). Jeśli zostanie zaatakowana, użyjemy swojej statystyki, podczas rzutu na obronę. Jeśli na kimś będzie się znajdowało kilka tarcz ich wykonuje dla nich wszystkich testy Zak.def. ich właścicieli(nie osoby bronionej!) i porównuje z siłą czaru atakującego(rzucam raz). Tarcza trwa dopóki nie zostanie zużyta, lub znowu nadejdzie kolejka jej rzucającego.
Bieg w walce: Kiedy jakiś bohater decyduje się na bieg przebywa dystans równy swojej zręczności. Zakładam że aby wyjść z zasięgu(skutecznego, celowanego wciąż może nas dosięgnąć zupełnie przypadkiem) zaklęcia przeciwnika trzeba przebiec 33 punkty na terenie otwartym(np. w lesie wystarczy przebiec 20 etc.)
Przykład: Stefan(Perc.12, Cz.Of.16, Zr.14) zaatakował Anię(Perc.15, Cz.of.12,Cz.def.17, Sw.13 , Zr.11, Zak. 12) i Maćka(Perc.18, Zr.20, Zak.Def.11, Zak. 15)
Rzut na kolejność podejmowania akcji:
Stefan: 12+9=21, Ania 15+2=17, Maciek 15+10=25
kolejność: Maciek,Stefan, Ania
Maciek, decyduje się na rzucenie dwóch tarcz, na siebie i Anię(po jednej). Tak mijają jego dwie kolejki.
Stefan, chce zaatakować Anię i wykonać unik przed atakiem(działa tak jak czar def., ale testujemy Zr.) Atakuje: rzut na kości=8, statystyka=16. Test się udał z przebiciem 8. Na Ani leży tarcza, rzucona przez Maćka. Rzut na Zak.Def(Maćka)=4, statystyka=11. Udało się z przebiciem 7. Zmniejszamy atak Stefana o obronę Maćka 8-7=1, tarcza była zbyt słaba by zniwelować zaklęcie.
Ania spada na poziom 2, test SW. Statystyka 13, na kostce 15, nie udało się. Ania upada i traci swoją kolejkę by wstać.
Ponownie, kolejka Maćka. Dezaktywuje się tarcza, którą rzucił turę temu. Teraz decyduje się na rzucenie 2 zaklęć na Stefana(Petryfikus Totalus i Expeliarmus)-chce go póżniej przesłuchać(
).
Pierwsze zaklęcie: stat. 15, na kości 11, przebicie 4. Stefan deklarował unik. Zr.=14, na kości 10. przebicie 4. 4-4=0. Udało mu się uskoczyć i Petryf. poleciał w las. Kolejne zaklęcie. Stat.15, na kości 4. Stafan deklarował unik tylko raz i teraz nic go nie chroni. Jego różdżka znalazła się w rękach Maćka!
W swojej kolejce Stefan decyduje się na ucieczkę. Biegnie dwa razy i oddala się o 28.(2 razy 14 Zr.)
Ania:Wie że Maciek jest poza jej zasięgiem(znajdują się w lesie, tam zasięg wynosi 20), decyduje się na bieg i rzucenie Petryfikus. Biegnie i teraz Stefan jest w jej zasięgu(28-11=17). Statystyka 12, na kości 11. Stefan sztywnieje i upada na ziemię.